امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲۰ درصد خانه‌ها در مرکز تهران خالی است

  • کد خبر: ۱۹۲۲۱۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
۲۰ درصد خانه‌ها در مرکز تهران خالی است
یک کارشناس با بیان اینکه اکثر مستأجران به دلیل افزایش سرسام آور اجاره‌ها ناچار به سکونت در محلات جنوب و حاشیه شهر‌ها شده اند، بر ضرورت ساماندهی واحد‌های مسکونی خالی در کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید نجف با تاکید بر ضرورت تقویت بانک اطلاعات مسکن در کشور اظهار کرد: در حال حاضر طبق آمار‌ها حدود چهار میلیون مسکن خالی در کشور داریم و اگر دولت این واحد‌های خالی را به روش‌های مختلف از قبیل دریافت مالیات یا نظارت ساماندهی کند شاید به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز نباشد.

وی افزود: در صورتی که آمار خانه‌های خالی استخراج و بانک اطلاعاتی مسکن تقویت شود بسیاری از خانوار‌هایی که مستاجر و نیازمند خانه هستند، صاحبخانه می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه واحد‌های بسیاری در کلان شهر‌ها از جمله تهران خالی از سکنه و بلااستفاده هستند در حالی که اگر شناسایی و ساماندهی شوند می‌توانند نیاز به تامین مسکن و سرپناه یک خانوار را برآورده کنند.

نجف ادامه داد: در مناطق شمال تهران بعضاً مشاهده می‌شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد برج‌های ساخته شده خالی مانده است. دلیل این اتفاق این است که نه مردم قدرت خرید چنین واحد‌هایی را دارند و نه می‌توانند در چنین برج‌هایی خانه اجاره کنند، اما اگر دولت به این برج‌ها مالیات ببندد مالکان آن‌ها مجبور می‌شوند نرخ اجاره‌ها را پایین بیاورند و چند خانواده سرپناهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: انبوه سازانی که چنین برج‌هایی را می‌سازند و کسانی که مالک بیش از ۱۰۰ خانه هستند می‌توان شناسایی کرد، بنابر این دولت باید مالیات سنگین از این واحد‌ها دریافت کند.

به اعتقاد وی، درحال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد منازل در مرکز تهران نیز به سرنوشت خانه‌های شمال تهران مبتلا شده و اکثرا خالی از سکنه است.

نجف گفت: بیشتر مستاجرانی که طی تابستان سال گذشته بر اساس افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها خانه را ترک کردند ناچار به محلات جنوب و حاشیه‌های شهر رفتند که این اتفاق به تدریج به یک معضل بزرگ تبدیل و بسترساز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد شد؛ لذا انتظار می‌رود برج‌های خالی از سکنه، مالکان دارای ۱۰۰ واحد و بیش از دو دستگاه آپارتمان خالی در کشور ساماندهی و مشمول پرداخت مالیات شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->